Maxime CANIN
Le nom du bourreau en latin et dans les langues romanes
How to Name the Executioner in Latin and in Romance Languages?
Muriel CUNIN
« I am determined to prove a Villain » : Portrait de Richard III en scélérat shakespearien
« I am determined to prove a Villain »: Portrait of Richard III as a Shakespearean Villain
Cécile BERTIN-ÉLISABETH
Le picaro est-il un (vrai) « Méchant » ?
Is the Picaro a (true) “Villain”?
Abderrahmene FROUREJ
Le personnage du Méchant dans Le Neveu de Rameau et dans le Dictionnaire philosophique : étude d’une ambivalence lexicographique au XVIIIe siècle
The Villain as a character in Rameau’s Nephew and in the Philosophical Dictionnary: A Study of an ambivalent lexicography in the 18th century
Géraldine PONSOLLE
Trois aspects du Méchant chez Goethe
Three Aspects of the Villain in Goethe
Yoann MALINGE
y Elisa REATO
Portrait du Méchant chez Sartre
Portrait of the Villain in Sartre
Ben Samuel TRA BI ZA
Les migrants africains en Europe à travers Bleu-Blanc-Rouge d’Alain Mabanckou et Le Paradis français de Maurice Bandaman : des Méchants ou des perdants ?
African Migrants in Europe through Blue-White-Red by Alain Mabanckou and The French Paradise by Maurice Bandaman: Villains or Losers?
Benoît KASTLER
Des maux et des méchants : mise en récit et qualification du mal au cinéma
Evils and Villains: Narratives and Qualification of Evil in some movies
Alban BENOÎT-HAMBOURG
L’Éloge du gris : l’art du bel antagoniste dans PSYCHO-PASS et Terror in Resonance
In Praise of Grey: The Art of Fair Antagonist in anime series PSYCHO-PASS and Terror in Resonance
Thaïs ARIAS
Tuer le père, tuer le pair. Figures d’autorité et doubles maléfiques comme adversaires dans les coming-of-age stories de la saga Persona
Killing the Father, killing the Alter. Opposing authority figures and evil twins in Persona saga’s coming-of-age stories