A new way of seeing collaboration in the process of designing interactive digital educational artifacts
The case of the REMASCO project to redesign and reinvent the digital school textbook

Luis Galindo

Sommaire

1. Introduction
1.1. Overview
1.2. Background and related work
2. The collaborative interactions and flow of ideas model
3. Experimental Research design
3.1. Hypothesis
3.2. Participants
3.3. Conditions
3.4. Protocol
4. Results
4.1. The quality of the flow of ideas
4.2. The impact of the collaboration coefficient over the invention output of each design group
5. Discussion
6. Conclusions and future work

Extrait du texte

1. Introduction

From Sidney L. Pressey’s teaching machine in the 1920's (Benjamin, 1988) to today's digital learning artifacts, the educational ecosystem has been trying to improve education with new technological artifacts for decades. But these efforts have fallen short when trying to transform the learning experience (Tricot, 2017 ; Cuban, 2008 ; 2001). Research context aiming to measure performance and inventiveness in networks of people ranges from brainstorming sessions with 2 to 5 parti...

Ce document sera publié en ligne en texte intégral en novembre 2020.

Les articles de cette revue sont soumis à un embargo de 2 ans.

Vous pouvez vous abonner à la revue (60 €/an) ou les commander à l'unité (Editions design numérique).

Pour citer ce document

Référence papier

Galindo Luis, « A new way of seeing collaboration in the process of designing interactive digital educational artifacts », Interfaces numériques, (7)3, 617-634, 2018

Référence électronique

Galindo Luis, « A new way of seeing collaboration in the process of designing interactive digital educational artifacts », Interfaces numériques [En ligne], 7(3), 2018, consulté le 06/12/2019, URL : https://www.unilim.fr/interfaces-numeriques/3592

Auteurs

Luis Galindo
Laboratoire TECHNÉ (EA 6316), Université de Poitiers
1 rue Raymond Cantel, TSA 11102, 86000, Poitiers, France
luis.galindo@univ-poitiers.fr
Articles du même auteur