Le laboratoire HAVAE à l’ESPRM 2018

Plusieurs membres du laboratoire HAVAE ont eu l’occasion de représenter l’équipe de recherche récemment, lors du 21ème congrès « European Congress of Physical and Rehabilitation Medicine » (ESPRM). Cette année, l’ESPRM était accueilli à Vilnius en Lituanie du 1 au 6 mai.

Différentes présentations ont ainsi été réalisées à cette occasion :

• Justine Lacroix : Effort assessment of stroke patients in physiotherapy session by accelerometry and perceived exertion score : difference depending the cerebral lesion location.
  • Stéphane Mandigout : Development of a wearable sensor to monitor physical activity in post-stroke patients.
  • David Chaparro : Physical activity quantification in subacute stroke recovery patients included in a home-based Physical Activity and an education program after 6 months of monitoring. Réalisé dans le cadre d’une présentation thématique en 180 secondes (MRT 180).
  • Maxence Compagnat : Accuracy of the Actigrah GT3x for the assessment of active energy expenditure during 4 activities of daily living in post-stroke subjects.

Laboratoire HAVAE
Faculté des Sciences et Techniques